شرکت پردازش تصویر کمان با همکاری تیم حرفه ای خود علاوه بر خدمات رسانی به مشتریان، زمانی را برای رساندن آگاهی به مشتریان و کاربران مشتاق به یادگیری اختصاص می دهد. تمامی وبینارها و مباحث فنی را در این صفحه دنبال کنید.

وبینارها و دوره های آموزشی

چگونه وسایل الکترونیکی را ضدعفونی کنیم؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، چگونگی ضدعفونی وسایلی که در طول شبانه روز در محیط کار و منزل با آن در ارتباط هستیم برای ما به یک دغدغه تبدیل شده و شاید خیلی از وسایل الکترونیکی ما به دلیل ضدعفونی کردن نامناسب آسیب دیده باشند.


وسایل الکترونیکی از جمله موبایل و رایانه که بیشتر در محیط کار از آن‌ها استفاده می‌کنیم، مهمترین وسایلی هستند که باید حتما به صورت اصولی ضدعفونی شوند تا به آنها آسیب نرسد و خسارتی برای ما به همراه نداشته باشد.

چگونگی ضدعفونی کردن هر دستگاه

موبایل و تبلت:

یک پارچه را با اسپری ضدعفونی کننده (ترجیحا الکل) مرطوب کنید و مراقب باشید که این پارچه بیش از حد به الکل آغشه نباشد؛ اجازه دهید پارچه اسپری شده برای مدت زمان کوتاه روی تلفن همراه باقی بماند. صفحه گوشی خود را با یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک کنید.

صفحه کلید:

ویروس‌ها می‌توانند به مدت طولانی روی سطوح غیر متخلخل مانند صفحه کلید زندگی کنند، می‌توان با استفاده از محلول الکل ۷۰ درصد آن‌ها را به آرامی پاک کرد.

مانیتور:

مواد ضدعفونی کننده را نباید مستقیما روی مانیتور‌ها اسپری کرد بلکه باید پارچه الیاف بسیار نرم را به این مواد آغشته و سپس با پارچه مانیتور را تمیز کرد.

صفحه‌های لمسی:

از مخلوط کردن آب و الکل استفاده کنید، اما هر مخلوطی با بیش از ۵۰ درصد الکل ممکن است به صفحه آسیب برساند و روکش محافظت شده در برابر اثر انگشت را از بین ببرد.

ماوس:

مانند بسیاری از دستگاه ها، ماوس با استفاده از محلول ضدعفونی قابل تمیز کردن است. قبل از شروع تمیز کردن، ماوس خود را جدا کرده و باتری‌های آن را بردارید.

لپ تاپ:

به دلیل استفاده روزانه، لپ تاپ‌ها می‌تونند حامل اصلی میکروب‌ها باشند، در هنگام تمیز کردن دقت کنید که الکل را مستقیم بر روی صحفه اسپری نکنید و ترجیحا دستگاه را خاموش کنید.

نکته های مهم در ضدعفونی وسایل الکترونیکی:

۱- از تمیز کردن بیش از حد و غوطه ور کردن وسایل در مواد پاک کننده خودداری کنید.
۲- تمامی منابع و کابل‌های برق را از وسیله جدا کنید.
۳- برای ضدعفونی کردن وسایل از محلول‌های سفید کننده یا ساینده استفاده نکنید.
۴- اطمینان حاصل کنید که محلول‌های ضدعفونی کننده به هیچ وجه وارد وسایل الکترونیکی نمی‌شود.
۵- هرگز تمیزکننده را به طور مستقیم روی وسایل مدنظر اسپری نکنید.
۶- برای ضدعفونی کردن باید از محلولی که شامل ۳۰ درصد آب و ۷۰ درصد الکل است، استفاده کرد.

Visits: 4

مطالب مرتبط

پاسخ یا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


error: امکان کپی برداری وجود ندارد!