شرکت پردازش تصویر کمان با همکاری تیم حرفه ای خود علاوه بر خدمات رسانی به مشتریان، زمانی را برای رساندن آگاهی به مشتریان و کاربران مشتاق به یادگیری اختصاص می دهد. تمامی وبینارها و مباحث فنی را در این صفحه دنبال کنید.

وبینارها و دوره های آموزشی

آمار استفاده از کابل های شبکه Cat 5e و Cat 6 و Cat 6a

کابل های شبکه Cat 5e و Cat 6 و Cat 6a :

برای شرکت های مجری سیستم های نظارت تصویری جالب است که بدانند چه استاندارد کابل شبکه ای بیشترین کاربرد را دارند. براساس اعلام ۱۴۰ شرکت نتایج زیر به دست آمده است:

کابل های شبکه Cat 5e

در این نوشته سعی شده است در مورد آمار استفاده و دلایل اصلی انتخاب کابل های مختلف شبکه توضیح داده شود. با توجه به نمودار بالا مشخص است که بیشتر از نیمی از کاربران از Cat 6 استفاده می کنند. دلایل آن با توجه به آمارگیری انجام شده عبارتند از:
– تاکید مشتری
– آینده نگری و تخمین بیش از نیاز
– استانداردسازی

در هر صورت بیشتر تامین کننده ها از کابل شبکه Cat 5e استفاده می کنند. دلایل آنها به صورت زیر است:
– قیمت
– نیازی به تعویض نیست
– سهولت نصب و راه اندازی

برخی تامین کنندگان از استاندارد Cat 6a استفاده میکنند دلایلی که مطرح کرده اند به این شرح است:
– نیازهای مشتریان
– آینده نگری برای پروژه

در نهایت بیشتر تامین کنندگانی که از کابل های Cat 5e استفاده کرده اند اذعان دارند که از کابل های Cat 6 برای مواردی نظیر ارتباط بین سوئیچ های شبکه استفاده می کنند.

استفاده از کابل های Cat 6 برای تامین نظر مشتریان بوده و در اکثر موارد به جز آینده نگری که در برخی پروژه ها ضروری است، چندان توجیه اقتصادی ندارد. کابل Cat 6 پهنای باند بیشتری از کابل Cat 5e دارد و این مورد زمانی که دوربین های جدید با روزولوشن بالاتر و پهنای باند بیشتر با دوربین های قدیمی جایگزین می شوند یک مزیت است چرا که دیگر نیازی به تعویض کابل نیست.

در عین حال برخی از تامین کنندگان ترجیح می دهند از یک نوع کابل در پروژه استفاده کنند. یعنی زمانی که هم دوربین های نظارت تصویری IP و هم ملزومات شبکه را نصب می کنند برای هر دو مورد کابل های Cat 6 به کار می برند.

همچنین تامین کنندگانی که از کابل های Cat 5e استفاده می کنند معتقدند به نسبت قیمت این کابل ها ارزش استفاده بیشتری دارند. در حدود ۳۰ درصد قیمت پایین تر این کابل ها به نسبت Cat 6 استفاده از آن را در پروژه ها توجیه می کند. بیشتر تامین کنندگان و شرکت هایی که در کار نصب و راه اندازی دوربین های نظارت تصویری هستند معتقدند کابل های Cat 5e برای کاربردهای نظارت تصویری فعلی پاسخگو هستند و دلیلی برای جایگزینی با کابل Cat 6 ندارند.

یکی دیگر از دلایل استفاده بیشتر از Cat 5e سادگی کاربرد آن است. به دلیل عدم وجود جداکننده پلاستیکی بین سیم ها، انعطاف پذیری بالاتری دارد و به راحتی روی پچ کورد و کی استون نصب می شود.

تعدادی از شرکت هایی که از Cat 6a استفاده می کنند معتقدند به نسبت Cat 6، این کابل از پهنای باند بالاتری برخوردار است.

در بعضی موارد تامین کنندگان توصیه می کنند از کابل های Cat 5e فقط برای دوربین های شبکه و از کابل های Cat 6 برای موارد دیگر نظیر ارتباطات شبکه استفاده شود.

کابل های شبکه Cat 5e

Visits: 9

مطالب مرتبط

پاسخ یا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


error: امکان کپی برداری وجود ندارد!