شرکت پردازش تصویر کمان با همکاری تیم حرفه ای خود علاوه بر خدمات رسانی به مشتریان، زمانی را برای رساندن آگاهی به مشتریان و کاربران مشتاق به یادگیری اختصاص می دهد. تمامی وبینارها و مباحث فنی را در این صفحه دنبال کنید.

وبینارها و دوره های آموزشی

افزایش 33 درصدی سرمایه گذاری توسعه زیرساخت های کلود

همزمان با شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی میلیون ها نفر در جهان، اقبال به دورکاری بیشتر شده و این امر به سرمایه گذاری بیشتر بر روی زیرساخت های کلود منجر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سیکینگ آلفا، بررسی که در مورد خدمات کلود توسط موسسه تحقیقاتی کانالیس صورت گرفته نشان می دهد سرمایه گذاری بر روی زیرساخت های کلود با افزایش 33 درصدی در سه ماهه سوم سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

بر همین اساس رقم این سرمایه گذاری در بازه زمانی یادشده به رقم بی سابقه 36.5 میلیارد دلار رسیده است. در میان شرکت های ارائه دهنده خدمات کلود بیشترین سرمایه گذاری در این زمینه توسط شرکت های آمازون و مایکروسافت صورت گرفته است.

آمار سرمایه گذاری بر روی خدمات کلود

نکته جالب توجه اینکه سرمایه گذاری بر روی ارائه خدمات کلود در سه ماهه سوم سال 2020 حدود 2 میلیارد دلار بیشتر از سه ماهه دوم سال 2020 و بیش از 9 میلیارد دلار بیشتر از سه ماهه اول سال 2020 بوده و همین مساله نشان می دهد خدمات کلود تا چه حد مورد استقبال قرار گرفته است.

بر اساس بررسی یاد شده، هم دولت و هم بخش خصوصی در کشورهای مختلف جهان با استفاده از تداوم سیاست دورکاری استفاده از خدمات کلود را جدی گرفته اند. آمازون 32 درصد از سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های کلود را به تنهایی انجام داده  ودر رتبه اول است. درآمد آمازون از محل خدمات کلود در سه ماهه سوم سال 2020 به تنهایی 11.6 میلیارد دلار بوده است. مایکروسافت، گوگل و علی بابا نیز در رتبه های دوم تا چهارم بوده اند.

Visits: 6

مطالب مرتبط

پاسخ یا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


error: امکان کپی برداری وجود ندارد!