مزایای کاربرد سیستم پلاک خوان در حمل و نقل

کاربرد سیستم پلاک خوان در حمل و نقل روز به روز در حال گسترش است. امروزه ما با استفاده از دوربین و نرم افزارهای هوشمند، می‌توانیم پلاک خودروها را در زمان واقعی شناسایی و بخوانیم. استفاده از این فناوری مزایای متعددی را برای بخش‌های مختلف حمل و نقل به ارمغان می‌آورد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم:

امروزه، با افزایش حجم ترافیک و پیچیدگی سیستم‌های حمل و نقل، نیاز به راه‌حل‌های هوشمند برای مدیریت و نظارت بر تردد وسایل نقلیه به شدت احساس می‌شود. سیستم پلاک خوان در حمل و نقل، به عنوان ابزاری نوین، نقشی کلیدی در ارتقای کارایی، ایمنی و امنیت تردد در جاده‌ها، معابر شهری و سایر مسیرهای ترافیکی ایفا می‌کند.

توانایی شناسایی وسایل نقلیه می تواند منافع اصلی را برای مقامات، مشاغل و طیف وسیعی از سازمانهای دیگر ایجاد کند. به عنوان مثال ، مدیریت ورودی به مدارس ، دفاتر و کارخانه ها یا اجرای راهکارهای نظارت بر وسایل نقلیه در مراکز شهر امکان پذیر است. فن آوری تشخیص پلاک وسیله نقلیه همچنین از طیف گسترده ای از راه حل های مدیریت ترافیک پشتیبانی می کند که وسایل نقلیه را در مناطق شلوغ شهری کنترل می کند ، ایمنی جاده را بهبود می بخشد و واکنش در برابر حوادث و تخلفات رانندگی را تسریع می کند. هم‌اکنون این فناوری را عمدتاً بر روی سیستم تشخیص پلاک خودرو و شناسایی ویژگی های خودرو پیاده‌سازی می‌کنیم.

در این مقاله، به بررسی مزایای متعدد استفاده از سیستم پلاک خوان در حوزه حمل و نقل می‌پردازیم.

1. افزایش کارایی و راندمان:

2. ارتقای ایمنی و امنیت:

3. مدیریت هوشمند:

4. صرفه‌جویی در هزینه‌ها:

کارکرد سیستم پلاک خوان در حمل و نقل چگونه است؟

نرم افزار پلاک خوان، پلاک خودرو را در زمان واقعی ضبط می کند و آن را با یک لیست از پیش تعریف شده مقایسه یا اضافه می کند. پس از شناسایی و ذخیره سازی شماره پلاک ، اقدام مناسبی انجام می شود ، مانند باز کردن یک دروازه ، اضافه کردن هزینه یا ایجاد هشدار.
نرم افزار یوزتا با دو نوع جاده ای و پارکینگی این قابلیت را برای کاربران فراهم نموده است

ویژگی شناسایی وسیله نقلیه با استفاده از الگوریتم  Deep Learning به صورت گسترده برای تمایز بین وسایل نقلیه کوچک و بزرگ ، با قابلیت اضافه شده در تشخیص ساخت ، مدل و رنگ صورت میگیرد.
به عنوان مثال ، این سیستم می تواند برای جستجوی ناهنجاری هایی از قبیل اتومبیل هایی که در خطوط اتوبوس مشخص شده یا وسایل نقلیه بدون پلاک در حال رانندگی می باشند برنامه ریزی شود .

از کاردبرد های سیستم تشخیص پلاک خودرو می توان موارد زیر را نام برد:

  1. مدیریت ورود و خروج وسایل نقلیه( براساس داشتن مجوز تردد و یا ممنوعیت تردد)
  2. مدیریت هوشمند پارکینگ ها (به شرط داشتن مجوز تردد ،میتواند نرم افزار به راهبند اجازه ورود و خروج دهد )
  3. مدیریت یکپارچه (مدیرت چندین پارکینگ با تعداد زیادی دوربین با چندین درب ورود و خروج به صورت متمرکز امکان پذیر است)
  4. امکان شناسایی و جستجوی پلاک خودرو با اطلاعات بصورت کامل و یا وجود بخشی از اطلاعات
  5. امکان جستجو پلاک خودرو ها براساس زوج یا فرد بودن آن و هر دو حالت

جمع بندی

در مجموع، استفاده از سیستم پلاک خوان در حمل و نقل، فواید متعددی را برای رانندگان، مسافران، متولیان حمل و نقل و جامعه به ارمغان می‌آورد. با پیشرفت روزافزون این فناوری، شاهد گسترش روزافزون کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف حمل و نقل خواهیم بود.

جهت اطلاع از قابلیت های نرم افزار پلاکخوان یوزتا به صفحه مربوطه مراجعه نمایید .

Visits: 14

error: امکان کپی برداری وجود ندارد!