شرکت پردازش تصویر کمان با همکاری تیم حرفه ای خود علاوه بر خدمات رسانی به مشتریان، زمانی را برای رساندن آگاهی به مشتریان و کاربران مشتاق به یادگیری اختصاص می دهد. تمامی وبینارها و مباحث فنی را در این صفحه دنبال کنید.

وبینارها و دوره های آموزشی

راهنمای کاربرد شبکه های Wireless در سیستم های نظارت تصویری-قسمت دوم

شبکه های wireless در سیستم های نظارت تصویری :

شبکه های wireless از جایگاه ویژه ای در سیستم های نظارت تصویری برخوردار هستند،

ولی دانستن مفهوم درست طراحی، انتخاب تجهیزات، ارتباطات و دیگر عوامل تاثیرگذار بر عملکرد کل سیستم پیچیده و نیازمند دانش کافی است.

در این مقاله مفهوم شبکه های wireless برای سیستم های نظارت تصویری به اجزای اصلی آن تقسیم شده و در مورد هرکدام توضیحات لازم ارائه خواهد شد.

در قسمت اول این نوشته در مورد انواع توپولوژی های شبکه های wireless گفته شد.

در این قسمت درباره انواع آنتن های مورد استفاده در شبکه های وایرلس و بخصوص کاربرد در سیستم های نظارت تصویری بحث خواهد شد.

1-آنتن های داخلی برای دوربین های تحت شبکه

آمار استفاده از انواع آنتن های داخلی در دوربین های تحت شبکه محدود است و در محصولاتی با این شرایط معمولا با برد کوتاه تولید می شوند که در کاربردهای غیرحرفه ای استفاده می شود.

در بیشتر سیستم های نظارت تصویری از دوربین های تحت شبکه کابلی ، بدون تجهیزات وایرلس را با استفاده آنتن های مناسب به شبکه وایرلس متصل می کنند.

2-آنتن های چند جهته

آنتن های چند جهت سیگنال را به تمام جهات منتشر می کند. بیشتر افراد با این نوع آنتن ها آشنایی دارند چرا که در اکثر تجهیزات وایرلس نظیر،

مودم ها و روتر ها از این آنتن ها استفاده شده است. مدل های مناسب محیط بیرون که از این تکنولوژی استفاده می کنند عملکرد یکسان ولی با قدرت بالاتر دارند.

شبکه ی Wireless در سیستم های نظارت تصویری

3-آنتن های تک جهت

آنتن های تک جهت در انواع مدل ها که تفاوتشان در پهنای باند است تولید شده اند.

برخی با زاویه پوشش بسته، به عنوان مثال ۱۵ درجه افقی را پوشش می دهند و برخی دیگر با زاویه باز حدود ۱۰۰ درجه یا بیشتر را پوشش می دهند.

توجه کنید که نوع آنتن به تنهایی نشانگر پهنای پخش سیگنال ارسالی نیست و عوامل متعدد دیگری روی آن تاثیرگذار هستند.

شبکه ی Wireless در سیستم های نظارت تصویری

4-عوامل تاثیر گذار بر انتخاب آنتن

انتخاب یک آنتن مناسب به عوامل زیادی بستگی دارد ولی در حالت کلی از موارد زیر بیرون نیست:

– آنتن های چند جهته برای نصب آسان تر هستند به طوری که لازم نیست تنظیم جهت برایشان انجام گیرد، ولی محدوده برد کوتاهی دارند. و فقط زمانی باید استفاده شوند که مثلا تعداد زیادی دوربین لازم باشد به یک ایستگاه مرکزی وصل شوند.
– آنتن های تک جهته نظیر مدل Patch و یا Sector عملکرد مناسبی به لحاظ پوشش دارند چرا که الگوی پخش سیگنال باریکتری دارند. بیشتر اوقات از این آنتن ها به عنوان آنتن های محیط بیرون استفاده می شود.
-آنتن های تک جهته با عملکرد بالا نظیر آنتن های Parabolic با قدرت بالایی سیگنال را ارسال می کنند، ولی به دلیل پهنای پخش سیگنال بسیار باریک کارکردن با آنها دشوار است و نیاز به تکنسین ماهر برای راه اندازی دارد.

مقاله های زیر را مطالعه کنید

راهنمای کاربرد شبکه های Wireless در سیستم های نظارت تصویری (قسمت اول)

راهنمای کاربرد شبکه های Wireless در سیستم های نظارت تصویری (قسمت سوم)

Visits: 3

مطالب مرتبط

پاسخ یا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


error: امکان کپی برداری وجود ندارد!