شرکت پردازش تصویر کمان با همکاری تیم حرفه ای خود علاوه بر خدمات رسانی به مشتریان، زمانی را برای رساندن آگاهی به مشتریان و کاربران مشتاق به یادگیری اختصاص می دهد. تمامی وبینارها و مباحث فنی را در این صفحه دنبال کنید.

وبینارها و دوره های آموزشی

SNMP چیست؟

پشتیبانی نرم افزار شیردال از SNMP
سیستم های نظارت تصویر به طور معمول به نرم افزارهای نظارت تصویر تکیه می کنند، اما اغلب در مواقع قطعی تصویر، هیچ هشداری و یا اطلاعات زیادی از چرایی آن وچود ندارد.
سیستم های مانیتورینگ شبکه، نگرش بهتری را به کاربران از دوربین تا سوئیچ و سرور نرم افزار VMSمی دهد. اگر چه مانیتورینگ شبکه به کمک نرم افزارهای مانیتورینگ دارای هزینه و کمی پیچیدگی فنی است و در سیستم های نظارت تصویر ساده و کوچک بدلایل هزینه ای و فنی استفاده نمی شوند.
پروتکل SNMP چیست؟
واژه SNMP مخفف Simple Network Management Protocol می باشد. این پروتکل برای مانیتورینگ کارکرد و عملکرد اطلاعات تجهیزات شبکه استفاده می شود. این اطلاعات یا توسط یک درخواست کننده مثل سرور مانیتورینگ SNMP درخواست می شود و یا بوسیله یک پیام (Message) بنام trap توسط تجهیزات موجود در شبکه ارسال می شود.
درخواستها به طور معمول، اطلاعات متغیر سیستم را شامل می شود مثل درصد CPU، یا پهنای باند، و یا سرعت نوشتن بر روی هاردها و ….
انتقال پیامها با Trap برای مدیریت رویدادها، مثل هشدارهای افزایش دما، قطعی منبع تغذیه، خرابکاری دوربین و … استفاده می شود.

نرم افزارهای VMSنقش مهمی را برای یکپارچه سازی انتقال پیام ها و درخواستها بین تجهیزات ایفا می کنند. به همین دلیل در تمامی نسخه های جدید نرم افزار نظارت تصویر شیردال برای اجرا و مدیریت پروژه های نظارت تصویر متوسط تا بزرگ در سازمانها از پروتکل SNMP پشتیبانی می گردد. مشتریان می توانند با ارتقای نسخه های خود از این قابلیت نیز استفاده نمایند.
همه نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه ای با استفاده از SNMP با نرم افزار شیردال قابلیت تبادل پیام دارند برخی از این نرم افزارها عبارتند از: PRTG، SolarWinds، Spiceworks، WhatsUp Gold

با کمان هدف در تیررس شماست

Visits: 31

مطالب مرتبط

پاسخ یا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


error: امکان کپی برداری وجود ندارد!